ページの先頭です

ページ内を移動するためのリンクです
グローバルナビゲーションへ
メインコンテンツへ
サイトナビゲーションへ
  1. トップページ
  2. 大学について
  3. 概要
  4. 教員紹介
  5. 盛岡 貴昭 - 経営学科

大学について教員紹介

経営学科 助教 盛岡 貴昭 Morioka Takaaki

英語教育

盛岡 貴昭

生年 1979年
学歴

名桜大学 国際学部国際文化学科 2003年卒業
テンプル大学大学院(大阪校)教育学研究科 TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages) プログラム修士課程 2010年修了

学位 M.S. Ed. (Master of Science in Education)
主な職歴 大阪商業大学高等学校非常勤講師、大阪商業大学学修アドバイザー
主な担当科目 英語Ⅰ・Ⅱ
専門分野 英語教育
研究課題 協同学習
研究実績

論文

  • Morioka, T. (2014). Implementing Cooperative Learning Principles toTeach Low English Proficiency University Students in Japan. Poole GakuinUniversity English Education Research Bulletin. Into The Classroom, 48-62
  • 盛岡貴昭.(2014).「協同学習理論を活かしたペア・グループ活動への取り組み」『大阪商業大学論集』人文・自然・社会編 9巻 4号(通号172号) PP.123-135
  • 盛岡貴昭.(2014).「ペア・グループワークの実践-協同学習の理論を活かして-」『学生の参加意欲を喚起する授業方法に関する研究・実践』平成24年~25年度 大阪商業大学教育活動奨励助成費報告書,大阪商業大学 PP.46-62
  • Kinami,N & Morioka,T.(2012). Self-motivating strategies used by adult EFL learners and university students in Japan. Temple University Japan Proceedings of the 14th Annual Temple University Applied Linguistucs Colloquium,64-71
  • Morioka, T. (2011). Trilingual education for the child of a Japanese husband and a Malaysian–Chinese wife in Japan. Bilingual Japan, 20(1), 10-13
  • Morioka, T. (2011). The best English grammar text for low English proficiency college students. Applying the pillars of SLA theory. Temple University Japan studies in applied linguistics, 63, 31-36
  • Morioka, T. (2009). Motivating students through listening and reading instruction. Applying the pillars of SLA theory. Temple University Japan studies in applied linguistics, 56, 44-49
  • Morioka, T. (2009). The effective instruction of listening and speaking to Japanese junior high and high school students. Applying the pillars of SLA theory. Temple University Japan studies in applied linguistics, 56, 98-104
  • Morioka, T. (2009). Basic reading text. Applying the pillars of SLA theory. Temple University Japan studies in applied linguistics, 55, 60-78

その他

  • Morioka, T. (2013). Message from the Globe: National Geographic Multi-media Reading Course. The language Teacher, 37(5) PP.56-57
  • 協同学習を活かしたペア・グループワークの取り組み 英語授業研究学会第25回全国大会 平成25年8月
  • Self-Motivating Strategies Used by Adult EFL Learners and University Student in Japan Back to School 平成24年4月
  • Self-Motivating Strategies Used by Adult EFL Learners and University Students in Japan the 14th Temple University Applied Linguistucs Colloquium 平成24年2月
  • 協同学習とモチベーションの維持/向上の関係性 大阪商業大学第287回商経学会研究発表会 平成24年1月
  • How cooperative learning maintains their motivation JALT Lifelong Language Learning Special Interest Group Mini-Conference 平成23年10月
学会 JALT (The Japan Association for Language Teaching, 全国語学教育学会)、 JACET (The Japan Association of College English Teachers, 社団法人大学英語教育学会)
受賞
社会活動
趣味 サッカー、ロッククライミング(ボルダリング)